Wordt Microsoft Dynamics CRM nu echt Social?

Wordt Microsoft Dynamics CRM nu echt Social?

Door Bas Bergsma
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Social Media is niet meer weg te denken van onze werkvloer. Onze doelgroep zit wel ergens op Sociale Media en dus worden er budgetten vrijgemaakt voor social marketing. Marketeers van vandaag juichen dit toe, maar willen hun acties meten en opvolgen met behulp van een CRM-systeem. Zijn die er wel? Wij horen al jaren de term “Social CRM”, maar is Microsoft Dynamics CRM nu wel Social?

Met de acquisitie van Yammer heeft Microsoft aangegeven haar positie in bedrijfs- en collaboratiesoftware te willen verbeteren. Tijdens Microsoft Dynamics Convergence 2013 voegde Microsoft hier een nieuwe dimensie aan toe door de overname van Netbreeze te bevestigen, een Zwitserse specialist in social monitoring.

Microsoft is de periode voorbij waarin ze zelf elk nieuw kennisveld onder de knie trachten te krijgen. Hun eigen social business past duidelijk in een overnamestrategie. Eerst met Yammer, om conversaties met klanten en partners aan te gaan en netjes bij te houden, nu ook met Netbreeze om trendrapporten uit sociale netwerken te distilleren. Klantgerichtheid is immers één zaak. Als we sociale interacties van onze klanten volgen, verzamelen we ook tonnen waardevolle big data. De volgende stap is customer intelligence.

De volgende stap is customer intelligence