What’s New verdwenen uit mijn Dynamics CRM entiteiten?

What’s New verdwenen uit mijn Dynamics CRM entiteiten?

Door Daniel Middel
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Met de komst van de Polaris update, heeft Microsoft de nieuwe Nieuw functionaliteit standaard toegevoegd aan Dynamics CRM 2011. Een mooie uitbreiding waarmee het mogelijk wordt voor organisaties om een aanzienlijke stap te maken op het gebied van interne communicatie. Of op het gebied van Social Collaboration, zoals Microsoft het graag noemt.

Met de komst van de Nieuw functionaliteit op vrijwel ieder onderdeel van Microsoft Dynamics CRM, kunnen gebruikers precies zien waar hun collega’s mee bezig zijn. Of juist beter, waar ze mee bezig zijn bij hun klanten. Een helaas nog steeds voorkomende situatie op de werkvloer van grote organisaties. Mensen zijn met de komst van Social Media en het nieuwe werken nu wel redelijk in staat hun klanten te delen met collega’s, maar willen wel op de hoogte blijven van wat die collega’s doen. Laat nou net de komst van de Nieuw functionaliteit hiervoor zorgen. Een paar voordelen:

  • Toon alleen updates van Accounts en Contactpersonen die jij volgt
  • Toon alleen updates van jouw records
  • Laat CRM automatische updates maken, zoals op Verkoopkans status veranderingen
  • Koppel direct naar records met de @… link
  • En als kers op de taart: Yammer integratie!

Zoals gezegd, heeft Microsoft deze functionaliteit nu standaard onderdeel gemaakt van Dynamics CRM 2011. De meeste entiteiten, zoals Accounts, Contactpersonen en Verkoopkansen zijn standaard geactiveerd voor deze functionaliteit en hebben een eigen Nieuw sectie op het formulier. Voor custom entiteiten is het echter een ander verhaal. Beheerders van CRM moesten voorheen een regel aanmaken met de naam van de entiteit die ze wilden activeren. Het aanmaken van deze regels is echter niet meer terug te vinden. Sterker nog, de knop Nieuwe berichtconfiguratie ontbreekt volledig. In sommige gevallen ontbreekt de entiteit zelfs volledig. Omdat de entiteiten later toegevoegd zijn door Microsoft, zijn er wellicht andere solutions geïnstalleerd waardoor de Sitemap is aangepast. In plaats van te zoeken, open Geavanceerd Zoeken en vind de entiteit daar terug.

Een mooie uitbreiding waarmee het mogelijk wordt voor organisaties om een aanzienlijke stap te maken op het gebied van interne communicatie

 

001

 

In de oude solution-variant van de Activity Feed, zoals Nieuw voorheen heette, was een Nieuwe berichtconfiguratieknop aanwezig waarmee een custom entiteit geregistreerd kon worden. In de huidige versie zijn alle entiteiten (of ze nou standaard of custom zijn) al geïntegreerd. Ze staan alleen nog niet aan. Selecteer na het openen van Geavanceerd Zoeken de entiteit Berichtconfiguraties en kies voor de weergave Inactieve berichtconfiguraties. Kies voor Resultaten en zoek de betreffende custom entiteit. Klik vervolgens op Activeren. CRM zal je overigens vertellen dat de wijzigingen aan de standaard solution gepubliceerd moeten worden, waarschijnlijk omdat deze handeling de XML aanpast.

 

002

 

En voilá, een mooie Nieuw sectie op je custom entiteit. Now let’s collaborate!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn