Project 365

Een branchespecifieke cloud-oplossing van CTB op basis van Office 365

Project 365 is de ultieme project- en documentmanagementoplossing voor bedrijven in techniek, bouw en offshore die eliminatie van faalkosten dichterbij brengt. CTB heeft Project 365 speciaal voor bedrijven in deze sector ontwikkeld op basis van haar jarenlange ervaring met Microsoft gebaseerde project- en documentmanagement oplossingen. Project 365 is een industrie specifieke werkomgeving in de cloud waarin alle waardevolle functionaliteiten van Office 365 samenkomen.

Gebaseerd op Microsoft Teams en bouwend op Microsoft SharePoint is Project 365 dé centrale werkomgeving voor organisaties in techniek, bouw en offshore. Dat komt mede door de mogelijkheid om procesoptimalisatie toe te passen waardoor faalkansen worden uitgebannen en de kwaliteit en rendement van projecten aanzienlijk verbetert.

De ultieme werkomgeving voor projectleden

Project 365 kenmerkt zich door een aantal unieke eigenschappen:

  • Project 365 is gebaseerd op Microsoft Teams, Microsoft SharePoint fungeert als backoffice;
  • Projectdossiers en werkprocessen worden geheel automatisch uniform uitgerold zonder tussenkomst van de IT-afdeling;
  • Communicatie, informatie, dossiers en documenten, taken en processen worden samen gebracht op één plek;
  • Project 365 biedt de mogelijkheid om continu verbeteringen aan te kunnen brengen in processen (continuous improvement);
  • De oplossing draait geheel in eigen Office 365 omgevingen. Alle data blijft in eigen beheer en eigen beveiligingsbeleid wordt één-op-één overgenomen;
  • Door de branchespecifieke inrichting is de interne uitrol snel en acceptatie hoog;
  • Bedrijven kunnen direct beginnen met Project 365 en besparen zo veel tijd. Opstartkosten zijn hierdoor aanzienlijk lager.

Fouten voorkomen in één centraal projectdossier

Project 365 is de werkomgeving waarin alle waardevolle functionaliteit van Office 365 samenkomt. Het geeft meer samenhang tussen Apps en de functionaliteit is branchespecifiek. Binnen deze omgeving kunnen projectdeelnemers alle verschillende elementen beheren. In één oogopslag is helder tot welke projecten zij toegang hebben. Communicatie, informatie, dossiers en documenten, taken en processen; dit alles komt samen op één plek.

Er komt een eind aan het zoeken naar berichten die via verschillende kanalen verstuurd zouden kunnen zijn. Medewerkers hebben via deze werkomgeving toegang tot alle documenten waartoe zij geautoriseerd zijn. Via welk device en vanaf welke plek dan ook. Documentmanagement, samenwerking en kennisdeling komen op deze manier dus optimaal tot hun recht. In alle lagen van de organisatie.

Project 365 samenwerken
Bouwplaats

Business in controle, niet de IT-afdeling

Met Project 365 kunnen, zonder tussenkomst van IT-collega’s, projectdossiers eenvoudig en veilig worden opgestart. Door de naadloze koppeling met bronsystemen, kunnen projecten ook worden geïnitieerd vanuit ERP- of CRM-systemen. Project 365 levert een set aan standaardprojecten mee, zodat elk projectdossier er hetzelfde uit ziet. Al het handwerk is geautomatiseerd. De samenstelling van projectteams gebeurt steeds op dezelfde manier. Denk hierbij aan:

  • De indeling van een projectdossier;
  • Het koppelen van rollen en partijen die bij deze indeling horen;
  • Het autoriseren van functies die iets mogen doen, die iets moeten goedkeuren;
  • De processen die doorlopen moeten worden.

Procesverbeteringen aanbrengen

In Project 365 zit de mogelijkheid om continu verbeteringen aan te kunnen brengen in processen (continuous improvement). Medewerkers kunnen lessons learned aangeven. Dat is uitermate waardevol om processtappen – die om welke reden dan ook tijdrovend, complex of onuitvoerbaar zijn gebleken – te benoemen.

Verbeteringen kunnen direct in het proces worden doorgevoerd. De eerstvolgende keer dat het bewuste proces wordt ‘aangeroepen’, is de optimalisatie doorgevoerd. Medewerkers merken dat het werk er beter van wordt en de kwaliteit richting opdrachtgevers omhoog gaat.

Het belang van data en kennisdeling voor serviceorganisaties