5 klassieke uitspraken voor verbeterde productiviteit met Office 365

Microsoft Dynamics CRM 4.0 support verplaatst

Door Maarten de Koning
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Wat veel Microsoft Dynamics CRM 4.0 On Premise gebruikers niet weten is dat Microsoft per 9 april 2013 de support op CRM versie 4.0 van Mainstream Support verplaatst heeft naar Extended Support. Oftewel van algemene ondersteuning naar verlengde ondersteuning. Het is als Dynamics CRM 4.0 gebruiker niet verplicht om te upgraden naar Dynamics CRM 2011 of de nieuwste versie Dynamics CRM 2013, maar het is goed om stil te staan wat deze verplaatsing betekent. Dynamics CRM 4.0 klanten kunnen niet langer meer profiteren van de volgende support items:

  • Garantie ondersteuning
  • Aanpassing in productontwerp en andere mogelijkheden
  • Non-security hotfix ondersteuning

Hotfixes, updates en servicepacks

Microsoft ondersteunt zijn software releases in fasen. Wanneer er een nieuwe versie van een oplossing vrij wordt gegeven, levert Microsoft support op de vorige versie met algemene ondersteuning. Dit betekent dat gebruikers tot een gestelde datum ondersteuning krijgen en dat bijzondere voorwaarden nog van toepassing zijn. Deze bijzondere voorwaarden bevatten onder andere hotfixes voor bugs, cumulatieve updates of servicepacks met langere tussenpozen. Na een paar jaar beëindigt Microsoft deze bijzondere voorwaarden en gaat de ondersteuning over in de fase; verlengde ondersteuning. Deze fase duurt meestal vijf jaar.

Microsoft ondersteunt zijn software releases in fasen

De tabel uit de FAQ over het Microsoft Ondersteuningslifecycle-beleid, benadrukt de verschillen tussen algemene ondersteuning, verlengde ondersteuning en online zelfhulp ondersteuning.

Wilt u meer uitleg over Dynamics CRM 4.0 support of wenst u de upgrade opties te bespreken van naar Dynamics CRM 2011 of Dynamics CRM 2013? Neem dan contact met ons op.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn