Microsoft bouwt aan Dynamics CRM 2013

Microsoft bouwt aan Dynamics CRM 2013

Door Max van Alebeek
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

We kunnen gerust stellen dat het een druk jaar gaat worden voor het Dynamics CRM team van Microsoft. Een heel druk jaar. Recent heeft Microsoft de CRM roadmap voor 2014 vrijgegeven. Hierin staan alle plannen voor 2014. Nu is ook het document: Microsoft Dynamics CRM Spring ‘14 – Release Preview Guide beschikbaar gesteld. Wat gaat er allemaal gebeuren? We hebben het voor u op een rij gezet.

 

De waves van Dynamics CRM

Eind Q2 2014 komt Microsoft met de Spring Wave van Dynamics CRM, genaamd Leo. Dit is voor zowel online – als on-premise klanten. De functionele wijzigingen in Leo zijn voornamelijk gericht op de service module binnen Dynamics CRM. Nieuwe mogelijkheden zijn:

  • SLA management met een tijdklok op het aanvraagformulier;
  • aanvragen (cases) samenvoegen of koppelen aan boven- of onderliggende aanvragen;
  • bevoegdheden regelen;
  • het automatiseren van de afhandeling van aanvragen en het verbeteren van de wachtrijen.

 

Voor callcenters zal de Unified Service Desk een uitkomst zijn waarmee Dynamics CRM een centrale rol krijgt bij het gebruik van diverse externe systemen.

 

De Vega update, die gepland staat voor Q4 2014, bevat in ieder geval:

  • berekende velden die via een grafische interface te maken zijn;
  • bedrijfsprocessen die verbeterd worden door procesvertakkingen mogelijk te maken;
  • de interface zal verrijkt worden met een visuele weergave van account hiërarchieën.

 

Microsoft bouwt aan Dynamics CRM 2013

Microsoft Social Listening

Microsoft heeft het product van NetBreeze geïntegreerd en hernoemd tot Microsoft Social Listening. Microsoft zal dit in fases doorvoeren met de projecten Subra, Libra en Hydra. Microsoft Social Listening geeft bedrijven inzichten in hoe uw merken en campagnes presteren in termen zoals bijvoorbeeld het aantal vermeldingen, maar ook het sentiment van de berichten die men plaatst. Daaraan moeten wij toevoegen dat Nederlands op dit moment nog niet ondersteund wordt.

Microsoft Dynamics Marketing

Een andere aankoop van Microsoft, Marketing Pilot, is ook hernoemd en heet nu Microsoft Dynamics Marketing. De mogelijkheden zijn verder uitgebreid voor de online- en in het bijzonder sociale kanalen, die straks naadloos integreren met campagnes. Rapportages in CRM maken gebruik van Power BI, waardoor indrukwekkende grafieken kunnen worden getoond. Maar verreweg de meest indrukwekkende toevoeging is de Campaign Workflow Designer, waarmee u door blokken te slepen zeer eenvoudig een campagne in elkaar kunt zetten en het afgaan van bepaalde activiteiten kunt automatiseren met behulp van voorwaarden. Dynamics Marketing zal beschikbaar worden in de nieuwe Enterprise licentie. De huidige marketing functionaliteiten blijven voor de andere users gewoon beschikbaar.

De mogelijkheden zijn verder uitgebreid voor de online- en in het bijzonder sociale kanalen, die straks naadloos integreren met campagnes

Parature integration plan with Microsoft Dynamics CRM 2013

Parature en service

Op dit moment is Parature een losstaande dienst. Meer over Parature leest u in dit blog. De eerste integratie met Dynamics CRM wordt in Q4 2014 verwacht samen met de Vega update. Het is niet aannemelijk dat de huidige functionaliteit van aanvragen volledig vervangen zal worden door functies van Parature. Zeker niet omdat deze functies in de Leo update fors worden verbeterd. Parature zal zelf-service mogelijkheden toevoegen en klanten verbinden met servicedesk medewerkers via social tools die nauw samenwerken met CRM.

 

Download hier de Microsoft Dynamics CRM Spring ‘14 – Release Preview Guide. Wilt u bespreken wat Microsoft Dynamics CRM voor uw organisatie kan betekenen, neem dan gerust contact op.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn