Kennedy Van der Laan snapt hoe content marketing werkt

Kennedy Van der Laan snapt hoe content marketing werkt

Door Bas Bergsma
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Elke maand vraag ik een marketingspecialist, actief in de bouw, techniek, vastgoed of maritieme sector, naar een bedrijf of persoon die zij zien als voorbeeld op het gebied van ‘nieuwe marketing’. Wat of wie zijn hun inspiratiebronnen en wat doen zij dan anders dan anderen? Dit keer is Björn Bouwmeester aan het woord. Björn is online marketing en communicatiespecialist bij Heembouw en is blogger en columnist voor bekende platformen en media. Heembouw omarmt alle facetten van Inbound Marketing en werd in 2013 uitgeroepen als winnaar van de Industrial Social Media Award. Ik ken Björn als iemand die altijd om zich heen kijkt en op zoek is naar nieuwe inzichten. Hij noemt Kennedy Van der Laan als voorbeeld en haalt zijn inspiratie dus uit de advocatuur.

 

Kennis delen door middel van een livestream uitzending

Björn begint: “Er zijn inmiddels al best wel een aantal mooie online marketing cases uit de bouw en techniek, maar ik vind dat we als marketeers veel meer naar andere branches moeten kijken. Natuurlijk is het goed om in je eigen branche rond te kijken en daar waar mogelijk kennis te delen met vakgenoten, maar het is ook belangrijk om naar andere markten te kijken. Iets wat ik veel en graag doe.”

“In dit kader is Kennedy Van der Laan absoluut een inspiratiebron voor mij. Ik maakte kennis met het bedrijf in 2013 tijdens Nima The Case waar Albert Jan Huisman een presentatie gaf over content marketing bij Kennedy Van der Laan. Sinds die tijd volg ik het bedrijf en probeer ik van ze te leren. Ze doen veel met video, iets waar ik ook meer mee wil gaan doen.”

 

Kennedy Van der Laan snapt als geen ander hoe content marketing werkt

Bron: @zweers

“Het was reden voor mij om ook een keer bij Kennedy Van der Laan langs te gaan en daar ter plekke te zien en te horen hoe ze de zaken aanpakken”, vervolgt Björn. “Dat heb ik deze maand dan ook gedaan. Samen met mijn collega Petra Snelleman sprak ik daar met Albert Jan Huisman en Jeroen Zweers. Beide heren vinden het leuk om nieuwe ontwikkelingen op te pikken en toe te passen in de praktijk. Recent deden ze dit met de livestream apps Meerkat en Periscope.”

“Als eerste advocatenkantoor organiseerden ze een livestream uitzending via deze apps over de juridische gevolgen van dezelfde applicaties. Het was inspirerend om te horen hoe ze dit aangepakt hebben. Het geven van zo’n livestream is namelijk een uitstekende methode om kennis te delen met je doelgroep. Wij vonden het zo inspirerend dat we besloten hebben zelf te gaan experimenteren om meer ervaring op te doen. Op 29 mei gaat Heembouw Periscope inzetten bij een evenement. Ik wil iedereen dan ook uitnodigen om ons twitteraccount in de gaten te houden.”

Als je het doet, doe het dan goed

Dank je wel Björn voor je input. Ik ben blij dat je Kennedy Van der Laan en het gebruik van livestream apps Meerkat en Periscope noemt als inspiratiebron. Kennis delen door middel van een content marketing strategie is namelijk meer dan relevante blogs schrijven of een whitepaper beschikbaar stellen op je website. Met een goede livestream applicatie of live webinar kan een organisatie snel en laagdrempelig informatie delen via het internet. Wij hebben bij CTB xRM inmiddels ook goede ervaringen met webinars. Klanten en prospects stellen het op prijs dat we op deze manier, kort en to-the-point, specifieke onderwerpen en thema’s belichten.

Met een goede livestream applicatie of live webinar kan een organisatie snel en laagdrempelig informatie delen via het internet

Onderschat het inzetten van een livestream app of webinartool echter niet. Live een presentatie of uitzending verzorgen kan je maken, maar ook breken. Denk daarom goed na over bijvoorbeeld de doelstelling, de voorbereiding, de juiste presenter, de techniek, de interactiemogelijkheden en de evaluatie. Een goede live uitzending is waardevolle content, maar ook de videorecording is voor een organisatie zeer goed te gebruiken. Het zou zonde zijn als de kwaliteit van de livestream te wensen overlaat. Als je het doet, doe het dan goed.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn