Ingrediënten voor Customer Engagement

Ingrediënten voor Customer Engagement

Door Bas Bergsma
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Wij hebben een reeks aan blogs en berichten geschreven over Customer Engagement, een andere manier van klantbenadering. Hier is een onderzoek binnen onze doelgroep aan vooraf gegaan. Zijn bedrijven in de bouw en techniek wel bezig met dit onderwerp? Het zijn allemaal verhalen over onze bevindingen, de veranderende wereld, de ingrediënten en onze visie op deze nieuwe manier van klantbenadering en interactie.

Vanwege onze branchefocus is de content gericht op organisaties in de techniek, bouw en offshore. Ze zijn geschreven voor en gepubliceerd op de onderstaande externe platformen en ze worden goed gelezen. De inleiding van de twee best gelezen blogs hebben we hieronder voor je uiteengezet. Veel leesplezier en vergeet niet ons eBook te downloaden.

Customer Engagement is geen technisch feestje

Er wordt de laatste tijd veel gezegd en geschreven over Customer Engagement. Het is eenvoudig om tientallen blogposts over dit onderwerp te vinden, maar praktische voorbeelden en cases zijn dunner gezaaid. Het blijft vaak bij de theorie; abstracte omschrijvingen die ver blijven van de uitdagingen van de lezers. Daardoor wordt Customer Engagement als begrip door de meesten met opgetrokken wenkbrauwen bekeken. Als oude wijn in nieuwe zakken. Customer Engagement is voor hen een gehypte term, ingezet door marketeers en techneuten. Het is als een technisch feestje waar zij niet voor uitgenodigd zijn. In de blog op manageronline.nl leggen wij uit waarom dit een gemiste kans is, en hoe elke organisatie Customer Engagement op een eigen manier in de praktijk kan brengen. Lees hier verder.

 

Meedoen aan Customer Engagement? Timmer eerst die Bermudadriehoek dicht!

De Bermudadriehoek. Het is een mysterieuze plek op de kaart waar in de loop der jaren tientallen boten en vliegtuigen zijn verdwenen. Er bestaat echter ook een bedrijven-Bermudadriehoek, waar steeds opnieuw cruciale informatie over projecten, klanten, contactpersonen en verkoopkansen in verdwijnt. Gelukkig zijn er methodes om die weglekkende kennis te behouden. Belangrijk, want mensen verwachten vandaag de dag ander interactieniveau met de bedrijven waar ze klant van zijn. Elk stukje klantkennis is nodig om aan die verwachtingen te kunnen voldoen. Bij het doorsnee kleine bedrijf zal de term ‘Bermudadriehoek voor bedrijven’ de wenkbrauwen doen rijzen. ‘Ik ken mijn opdrachtgever toch prima? In de blog op marketingtribune.nl leggen wij uit dat er nog een reden is om kennis van de klant en bijbehorende context goed vast te leggen. De succesratio van je projecten stijgt namelijk. Lees hier verder

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn