Mobiele servicemedewerkers
optimaal inzetten met Field Service

Bedrijven in de techniek, bouw en offshore hebben te maken met toenemende verwachtingen van hun klanten. Zij willen zekerheid voor de lange termijn, service moet sneller, storingen moeten worden voorkomen, informatie moet bereikbaar zijn en ‘ontzorgen’ is het magische woord.

Dynamics 365, maar ook Office 365 bieden technische bedrijven meer mogelijkheden dan ooit tevoren om klanten op maat te kunnen bedienen.

Werkordermanagement

Omdat Field Service volledig verwerkt is in CRM en daardoor de beschikking heeft over alle klantgegevens, is het aanmaken van werkorders bijna volledig te automatiseren. Het is zelfs mogelijk om klanten in staat te stellen zelf servicecases te laten creëren, middels een klantportaal.

Na controle door een dispatcher kan op basis van de servicecase, product- en klantgegevens een werkorder worden aangemaakt, inclusief de juiste werkinstructies.

Planning & coördinatie automatiseren

Field Service geeft de mogelijkheid om een planning volledig automatisch, semiautomatisch maar ook handmatig te doen. Zo is een scenario denkbaar waarin de Resource Schedule Optimization twee dagen vooraf kijkt naar de geplande werkorders en deze inplant.

Met automatisch inplannen kan rekening gehouden worden met allerlei factoren. Denk aan minimaal brandstofverbruik, reistijd of maximale bezettingsgraad. Vervolgens wordt een spoedorder semiautomatisch ingepland met de Schedule Assistent en wordt handmatig een uitgevallen werkorder verplaatst naar de volgende week.

Met Field Service heeft de dispatcher minder werkdruk door automatisering, maar wel de mogelijkheid om deze te overrulen als dat nodig is. Daarnaast heeft de coördinator altijd het volledige overzicht op de kaart, waar zelfs de realtime GPS-locatie van medewerkers terug te vinden zijn.

demo microsoft field service

Connected Field Service

Met de kracht van het Internet of Things (IoT) heeft uw customer service afdeling de mogelijkheid om nog beter en pro-actiever te functioneren. Met Connected Fields Service kunt u inzicht in de assets van klanten omzetten in actie. Los storingen van installaties op voordat de klant doorheeft dat er iets misgaat.

Door Field Service te verbinden aan de IoT producten bij uw klanten, worden installaties voortdurend gemonitord op afwijkingen. Op basis van deze afwijkingen, de klantgegevens en eventuele andere data kan het systeem zelf bepalen wanneer en door wie het probleem opgelost moet worden.

Op basis van Connected Field Service is het mogelijk om uw serviceafdeling naar het niveau van predictive maintenance te tillen en mogelijke problemen al op te lossen, voordat ze plaats hebben gevonden.

Mobiel werken standaardiseren

Met de speciale Field Service app worden alle servicemedewerkers de hele dag door voorzien van belangrijke informatie. Denk aan navigatie naar servicelocaties, het bekijken en beheren van de agenda, foto’s en werkinstructies van de klus. Zelfs de handtekening voor akkoord kan worden gezet in de app. 

Doordat de app altijd ingericht wordt om handelingen te minimaliseren en om activiteiten van monteurs zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden klussen eenvoudig en sneller afgehandeld. Bespaart de monteur tijd, bespaart de organisatie geld. 

Facturatie en voorraadbeheer

Dienstverlening komt het best tot zijn recht wanneer de secundaire processen als vanzelf gaan. Facturatie en voorraadbeheer zijn hier twee belangrijke onderdelen van. In Field Service kunnen deze zeer belangrijke processen volledig geautomatiseerd worden. Hierdoor hebben de monteurs altijd de juiste onderdelen bij zich en is de financiële afhandeling vanuit één systeem, voor iedereen inzichtelijk.

factory-1137992_1280
Field Service ebook

Gratis eBook

Verrassen met Field Service

De tijden dat service een kostenpost was voor bedrijven zijn voorbij. Door steeds meer bedrijven in de techniek, bouw en offshore wordt hun service gezien als een mogelijkheid om extra omzet te genereren; Servitization. Bovendien kunt u de klant beter van dienst zijn. En dat is belangrijker dan ooit.

Download gratis dit eBook over field service en servitization en lees meer.

De field service trends, best practices en zeven stappen naar servitization.