DynamicsHUB nieuwe naam Dynamics user group

DynamicsHUB nieuwe naam Dynamics user group

Door Bas Bergsma
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Per 1 mei 2015 is Dynamics user group Nederland verder gegaan onder de naam de DynamicsHUB. Onder deze nieuwe naam en huisstijl schuilt een gezonde ambitie om van een vereniging voor eindgebruikers een actieve community van eindgebruikers, partners en Microsoft te realiseren.

De Dynamics user group is in 2002 opgericht door Dynamics AX-gebruikers, destijds onder de naam Axapta Alliantie, om ervaringen over AX-implementaties uit te wisselen en als spreekbuis naar Microsoft te fungeren. In 2007 sloot de CRM user group zich bij de vereniging aan. In 2011 volgde de fusie met de Gebruikersvereniging Navision Software. Daarmee is het de grootste onafhankelijke professionele gebruikersvereniging van Europa geworden. In de daaropvolgende jaren heeft de user group gewerkt aan de verdere professionalisering en ledengroei.

Meer leden betekent immers meer kennis en ervaringen, en meer gewicht naar Microsoft en de partners. Het is eenmaal een feit: hoe groter je bent, hoe serieuzer je wordt genomen

We zijn een levende HUB geworden

“Meer leden betekent immers meer kennis en ervaringen, en meer gewicht naar Microsoft en de partners. Het is eenmaal een feit: hoe groter je bent, hoe serieuzer je wordt genomen”, aldus Jay Ramsanjhal, de voorzitter van de vereniging. “Tegelijkertijd is het Microsoft landschap ook aan het veranderen. Microsoft denkt steeds meer in business thema’s in plaats van producten. Waren de partners vroeger veel aan het woord, nu leren ze steeds meer van de feedback die ze van hun klanten krijgen. Ze moeten wel om kwaliteit te blijven leveren en proactief in te kunnen spelen op de behoeftes van de klanten. Ook de eindgebruikers zijn veranderd. Ze willen niet alleen hun problemen bij de partner of Microsoft neerleggen en wachten totdat het opgelost is. Ze zijn proactief, hebben dikwijls zelf professionals in dienst en daarmee voldoende kennis en expertise. Ze willen de kennis en kunde bundelen om de uitdagingen te overwinnen en een actieve dialoog aan te gaan met de leveranciers”, vervolgt Ramsanjhal. “Kortom, door in te spelen op deze veranderingen in het landschap, zijn we in feite al een levende HUB geworden, waar nieuwe netwerken, relaties, ideeën en producten ontstaan. Nu hebben we ook de naam die hierbij past”.

 

Wilt u meer weten over de visie op de community en de ambities van de DynamicsHUB, lees dan het interview met Jay Ramsanjhal dat in maart 2015 in Executive People verscheen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn