Dynamics user group: meer online engagement in 2014

Dynamics user group: meer online engagement in 2014

Door Hedi Wassink
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

CTB xRM plaatst regelmatig weblogs van klanten en partners. Dit keer hebben wij Hedi Wassink bereid gevonden om door middel van een gastblog meer te vertellen over de plannen en doelstellingen van de Dynamics user group in 2014. Veel leesplezier!

Gedeelde kennis, gezamenlijke kracht

De Dynamics user group opereert in de driehoek tussen Microsoft Dynamics gebruikers, Microsoft Dynamics partners en natuurlijk Microsoft zelf. Wij zetten ons in voor de bevordering en ondersteuning van het gebruik van Dynamics NAV, – AX en – CRM en producten als SharePoint, BI en Office 365 bij onze leden, zowel nationaal als internationaal. Wij hebben de afgelopen jaren een behoorlijke professionaliseringsslag doorgemaakt, een lijn die we in 2014 verder willen doortrekken. Onze belangrijkste ambities zijn hierbij het winnen van nieuwe leden en vergroten van de samenhang en samenwerking binnen de bestaande community, oftewel engagement. Ons kernthema is gedeelde kennis, gezamenlijke kracht: het leren van elkaar en delen van kennis en ervaring. Meer leden betekent meer kennis en leidt hopelijk tot nog betere kennisdeling.

 

Nog meer evenementen niet de oplossing

Twee belangrijke factoren voor het succes van een community, zoals Dynamics user group, zijn de omvang en de activiteit. Onze face-to-face activiteiten werken goed. Wij organiseren elk jaar een groot aantal informatiesessies en ons congres, de Dynamics Experience, wordt jaarlijks goed bezocht door gemiddeld zo’n 250 eindgebruikers. Het is onze ambitie om verder te groeien qua leden, maar we zien het organiseren van nog meer evenementen niet als de oplossing. Dus we zijn op zoek gegaan naar manieren om mensen ook buiten de fysieke evenementen op een efficiënte manier met elkaar te verbinden.

 

Leden van de Dynamics user group delen kennis en ervaring

Toegevoegde waarde voor leden

Om te beginnen hebben we onderzocht wat de belangrijkste toegevoegde waarde voor onze bestaande leden is. Wat zoeken zij? Waarvoor komen zij in actie? De conclusie: het gaat om de inhoud. We zeggen wel eens gekscherend: het kan onze leden niet diep genoeg gaan! Vanuit onze ambitie en de behoefte bij de leden hebben wij een contentstrategie opgesteld. Dat is geen dik document geworden, maar een pragmatisch plan van aanpak: gefaseerd en ‘learning by doing’. Ons voorlopige doel is de Dynamics Experience 2014 in april volgend jaar. Het thema van dat congres is ‘Improve’ en dat hebben we meteen gekozen als thema voor onze contentstrategie. Improve, verbetering, is de overall belofte. Deze belofte wordt concreet gemaakt door onderliggende thema’s als migraties en optimalisatie, maar ook BI en CRM.

 

Kennis en ervaring delen

De trigger voor de doelgroep is relevante, onafhankelijke en inhoudelijke content over een breed scala uitdagingen waar Dynamics gebruikers tegenaan lopen. Onze website www.dynug.nl is de centrale locatie waar deze informatie wordt geplaatst. Met onze kleine vaste staf is het vrijwel onmogelijk om zelf alle kwaliteitscontent te ontwikkelen. Daarom zijn we in onze community op zoek gegaan naar mensen die graag hun kennis en ervaring willen delen. Die hebben wij gevonden onder onze leden, maar ook bij Microsoft en bij partners van Dynamics user group, zoals CTB xRM. Uiteraard gaan wij actief met ze samenwerken om te zorgen dat er content wordt gecreëerd die aansluit bij de behoefte van Dynamics gebruikers.

 

Dynamics Experience Congres 2014 - Improve

Streven naar het olievlekeffect

Maar content heeft pas waarde, als het bereik oplevert. Pas dan draagt het bij aan onze naamsbekendheid, bezoekers op de website en nieuwe leden. Het mooie is dat de mensen die ons hierbij willen helpen vrijwel zonder uitzondering al een groot netwerk hebben. Dus wat je dan ziet ontstaan, is dat we goede content op onze website plaatsen. Dit nieuws communiceren wij via kanalen zoals Twitter, LinkedIn en onze nieuwsbrief. Maar onze auteurs delen zelf ook actief deze links. Wanneer zij daarin ook nog eens gaan samenwerken, krijgen we een gecombineerd bereik van duizenden mensen. We werken nu samen met een kleine groep voorlopers en streven naar het olievlekeffect: dat meer en meer Dynamics gebruikers informatie gaan delen en wellicht ook hun bijdrage gaan aanleveren. Ik hou u in de komende periode graag op de hoogte van onze ‘lessons learned’ en successen!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Content heeft pas waarde, als het bereik oplevert