Dynamics 365 voor bedrijven in de techniek, bouw en offshore

Dynamics 365 voor bedrijven in de techniek, bouw en offshore

Door Mark Ponsen
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Microsoft Dynamics 365 is de nieuwste generatie Dynamics business software van Microsoft. Microsoft heeft hiermee een belangrijke volgende stap gezet in de ontwikkeling van zakelijke cloud-oplossingen. Dynamics 365 bevat bedrijfssoftware als applicaties (apps) in de cloud met als belangrijkste componenten en integraties: CRM, Office 365, Business Intelligence, Azure services en ERP. De combinatie van apps helpt teams om beter samen te werken en het beste uit zichzelf te halen op elk gewenst moment. Dynamics 365 is gebouwd op een schaalbaar platform en biedt bedrijven in de techniek, bouw en offshore meer productiviteit en digitale intelligentie. Een platform dat organisaties optimaal ondersteunt in hun digitale transformatie.

Wat is de digitale transformatie?

De lancering en uitrol van Dynamics 365 gaat bij Microsoft hand in hand met de ontwikkelingen rondom digitale transformatie. Een inmiddels bekend thema bij veel bedrijven. Het is namelijk de bewustwording dat technologie een steeds grotere invloed krijgt op onze maatschappij en onze manier van communicatie, informatie verwerken en klantinteractie. Het is het besef dat niet bedrijven langer de klantbeleving bepalen, maar dat de klant zelf haar contactmomenten en kanalen kiest.

Is digitale transformatie een ICT-feestje? Nee, het is een veranderproces dat nieuwe kansen biedt door een betere voorspelbaarheid en de mogelijkheid om klanten en partners een betere beleving op maat te bieden. Het vereist een fundering bestaande uit drie pijlers: klantbeleving, operationele processen en businessmodellen. Microsoft en wij als branchespecialist willen bedrijven in de techniek, bouw en offshore begeleiden in dit proces. Dynamics 365 is dan ook specifiek gebouwd om organisaties in staat te stellen de digitale transformatie te omarmen, zodat zij kunnen profiteren van de nieuwste functionaliteiten als: Sales, Marketing, Field Service, Office 365 en Business Intelligence.

Nieuwe productiviteit en projectuitvoering

Is Dynamics 365 geschikt voor bedrijven in de techniek, bouw en offshore?

Nou en of. Wij stonden te juichen bij de aankondiging van Dynamics 365 medio 2016. Het leek net of Microsoft ons trendrapport: Ondernemen in het teken van transitie had gelezen. In de primaire processen van onze doelgroep is Dynamics 365 toepasbaar. Vier voorbeelden:

  • Tendermanagement en marktanalyse

Het wordt steeds belangrijker om markten en tenders te analyseren, commercieel samen te werken en proactief te gaan bepalen waar je als bedrijf je tijd en kostbare resources in gaat investeren. Met Dynamics 365 voor Sales krijg je een volledig overzicht van alle potentiële opdrachten, inclusief het moment waarop deze projecten beschikbaar komen op de markt. Tendermanagement is niet alleen belangrijk bij grotere aanbestedingen, maar ook bij opdrachten vanuit lokale overheden of vanuit het bedrijfsleven.

Nieuwe productiviteit betekent slimmer samenwerken vanaf één centrale omgeving met alle documenten, teamleden en relevante projectinformatie altijd beschikbaar op elk apparaat.

  • Moderne marketing en klantbeleving

Ook het belang van marketing neemt toe. Zelfs voor het winnen van een strak gedirigeerd aanbestedingstraject. Met Dynamics 365 voor Marketing creëer je een duidelijke identiteit en kan je deze consequent communiceren bij de juiste doelgroep op een wijze die bij hen past. De juiste klantbeleving. Het zorgt ervoor dat de positie van je bedrijf al helder is bij toekomstige beslissers, nog voordat ze de keuze moeten maken aan wie het werk gegund wordt.

  • Nieuwe productiviteit en projectuitvoering

Dynamics 365 en de naadloze integratie met Office 365 verhoogt de persoonlijke productiviteit van medewerkers. Het geeft medewerkers de mogelijkheid om kennisdeling en samenwerking naar een hoger niveau te tillen. Om anders te gaan werken. Nieuwe productiviteit betekent slimmer samenwerken vanaf één centrale omgeving met alle documenten, teamleden en relevante projectinformatie altijd beschikbaar op elk apparaat. En dat geheel in de context van de value chain van je bedrijf.

  • Slimme serviceverlening en voorspelbaar onderhoud

Als serviceorganisatie is er altijd de wens om een optimale klantbeleving te bieden. Zeker als er sprake is van een acute storing of als er reparaties vereist zijn. Met Dynamics 365 voor Field Service kan je perfect mobiele medewerkers inplannen en optimaal communiceren met klanten. De juiste monteur met het juiste materiaal bij de juiste klant. Machine learning en diepe integratie met je klantendatabase biedt nog meer mogelijkheden. Met Dynamics 365 worden data waar nodig gevormd tot intelligente inzichten om zo bijvoorbeeld te bepalen waar preventief onderhoud nodig is.

Dynamics 365 specialist voor bedrijven in de techniek, bouw en offshore

Met Dynamics 365 maak jij je eigen keuzes. En dat doe je met intelligente bedrijfstoepassingen binnen CRM en ERP. Begin met wat jouw bedrijf nu nodig heeft, daarmee doe je klanten een groot plezier. En als je behoeften veranderen, voeg je nieuwe toepassingen toe. Zo eenvoudig is Dynamics 365. Wat kunnen wij voor je betekenen als Dynamics 365 specialist voor bedrijven in de techniek, bouw en offshore? We helpen je in eerste instantie met een plan van aanpak. Neem contact op om dat eens te bespreken.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn