CTB zet in op nieuwsgierigheid, grenzen verleggen én trotsmakend meesterschap

CTB zet in op nieuwsgierigheid, grenzen verleggen én trotsmakend meesterschap

Door Tobias van Elferen

‘Wij zijn sterk in achter de schermen heel hard werken. Maar we beseffen ook terdege dat zichtbaarheid van ons bedrijf belangrijk is. Daarom hebben we afgelopen najaar een nieuw project bij de kop gevat: een volledig nieuwe huisstijl en dito website. Nu weten we natuurlijk best wel dat de gemiddelde opdrachtgever niet bijzonder warm loopt voor dit nieuws. Maar we zijn té trots en enthousiast om het niet even te delen.’ Aan het woord is Tobias van Elferen, marketing manager bij CTB, toonaangevend Microsoft- en kennispartner voor grote organisaties in de techniek, bouw en offshore.

Stevige discussies

‘In het voorjaar van 2018 hebben we intern gesproken over wat onze kernwaarden nu eigenlijk zijn. Na intense gesprekken, mooie discussies en een flinke dosis enthousiasme waren we eruit. Onze kernwaarden gaan over grenzen verleggen, over teamgeest en over meesterschap. En met name dat laatste past bij het trotse gevoel dat hier intern heerst. Het verklaart ook waarom er een levendige discussie over ons nieuwe logo was: onze mensen ervaren CTB en alles wat daarmee te maken heeft echt als hun kindje. De passie die hier intern gevoeld wordt is enorm. En daar krijg ik als marketing manager dan weer veel energie van.’

Poetsbeurt 2.0

‘Ons oude logo was toe aan een opfrisbeurt: het nieuwe ontwerp staat voor kracht en degelijkheid. En bovendien geeft de lemniscaat, bekend als oneindigheidsteken, symbolisch de voortdurende groei en ontwikkeling die wij voor onze opdrachtgevers waarmaken weer. Onze relaties zijn stuk voor stuk enorme, vaak internationale bedrijven die de toon zetten binnen de markt van techniek en bouw’, aldus Tobias. ‘Deze nieuwe huisstijl en de nieuwe website passen goed bij onze visie en missie die we uitdragen naar onze relaties. Dit komt overigens ook tot uiting in de manier waarop we op actuele ontwikkelingen inspelen. Een mooi voorbeeld is het blog dat we hebben gedeeld, enkele dagen nadat het nieuws over de nieuwe integraties die Microsoft aankondigde rondom AutoCAD naar buiten gebracht werd. De opwinding hier intern was enorm, omdat we direct beseften dat de kansen voor onze klanten enorm zijn.’

Belangrijkere zaken…

‘Die manier van communiceren en vooraan staan is exáct de wijze waarop we onze opdrachtgevers willen helpen, zichzelf oneindig willen laten ontwikkelen en relevant informeren. En ja, daar hoort ook het presenteren van onze nieuwe website bij. Met gepáste trots. Want we beseffen ons terdege dat er belangrijkere zaken in het leven van onze relaties zijn dan ons nieuwe, prachtige logo’, besluit Tobias lachend.

Lees meer over faalkosten reduceren met Office 365 oplossingen.